Do you use a HRM?

If cycling of any kind, from leisure to endurance, is your passion, this is the forum for you.

Moderators: hardcore iv, bronco, fredrikw, JP, Rochellita

Do you use a HRM when training?

Yes, I never train without it
7
54%
Yes, but I rarely use it
2
15%
Yes, but I don't know how to use it
0
No votes
No, but I'm planning to buy one
1
8%
No, I don't know how to use it
1
8%
No, I don't need one
2
15%
 
Total votes : 13

Postby Dave Noisy » Tue Jan 04, 2005 10:35 pm

Hey Scott!

Yeah, supportive communities are cool. A friend of mine lives on a block where they all chat and get together on occasion..pool to share gardening tools, etc.. I think it happens when you take the time to go door-to-door and meet with everyone! Stunningly simple, but no one does it, myself included..i guess it's a little different when you rent the section of the house you're in, rather than being a home-owner.

For your comments:

- Protein: i'm pretty much a 'Chris Carmichaelian', he's Lance Armstrong's coach...i've read three of his books, and they're insanely informative. The thing with protein is that it's not a good energy source..and we only need 10-18% (at most!) protein to maintain and build muscle. Lance, for example, eats quite low amounts of protein, in this rance. Cyclists, and other endurance athletes want to focus on the food that gives them energy, and replensishes the energy in muscles, which is carbs. So i try to eat 60% or more carbs, and split the fat and protein.

- Soy milk: really? It's not as good as it was a few years ago, but it still beats everything but Vitasoy, imo. I've also eaten a lot of fresh soymilk, we had a maker in the house for the last year..it's nice warm, or in cereals.

- sugar added to maple syrup?!?!? That's one of the closest things to sacreligious i think i've ever heard!!!!!!! Do you mean table syrup...?!! As for the lard thing, only small farms use it, and that's constantly shrinking.

- smoothie digests alright...i know it's not fantastic, but if eaten 30mins before i get on the bike, i'm rockin'.

- i've looked at Nu-Greens, wanted more than just Spirulina tho...

- hmmm..i'm really big into sprouted grains dude. =) I've tried the bread at most of these places, and tho it's nice to have a slice every now and then, i much prefer Silver Hills. It is a little pricey, but i buy it when it's on sale, usually around $2.60 a loaf...not too bad, and worth it to me!

The OA rep for BC is Brett Boniface, who *appears* to be in Victoria.. (Not certain since i haven't heard back from him...maybe he's away for the holidaze..) I'm sure there's gotta be a few more vegan racers in Van tho!

I've been trying to start a vegan athletic 'club' here for the last few months too, but haven't gotten much response.
fredrikw wrote:yeah yeah, you just want to hear me saying you were right, right?

Image "Live life like you're gonna die...because you are." - William Shatner, You'll Have Time/ Has Been
User avatar
Dave Noisy
Active Member
 
Posts: 6783
Joined: Mon Jan 05, 2004 8:04 pm
Location: Victoria, BC

Postby Dave Noisy » Tue Jan 04, 2005 10:37 pm

Yeah, that makes sense Fredrik..am i in a good 'zone' then?

(Got your email, btw, will respond when i can.)
fredrikw wrote:yeah yeah, you just want to hear me saying you were right, right?

Image "Live life like you're gonna die...because you are." - William Shatner, You'll Have Time/ Has Been
User avatar
Dave Noisy
Active Member
 
Posts: 6783
Joined: Mon Jan 05, 2004 8:04 pm
Location: Victoria, BC

Previous

Return to Cycling Forum

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests